top of page
Ara
  • zehra-nur-53

YENİDEN ESKİYE DÖNÜŞ

Günümüzde radyonun esintileri halen daha devam ediyor. Denizdeki dalgalar bu sesi hatırlatırcasına bizi eskiye götürüp sakinleştirici ve içimizi ısıtan düşüncelere götürüyor isterseniz şimdi güzel bir röportajla bu anımızı tazeleyelim...


Eskiden her evde radyo var mıydı ?

- Evet, orta sınıf bir aile olan herkeste bizlerdeki gibi evimizin baş köşesinde üstleri özenle işlenmiş örtülerle kaplıydı.


Radyo sizin için ne ifade ediyor?

- Bir çok anlamı var aslında benim için,

her sabah ilk iş radyo açıp günümüzü onunla geçirirdik kısacası çocukluğumu anımsıyorum. Gençlik yıllarımda ise kulaklarımdan silinmeyen halen daha hatırımda kalan bir zeki müren işitiyorum bu hisler bende derin ve iz bırakıcıydı.


Hatırladığınız en eski radyo anınız nedir?

- Bendeki en eski radyo anısı, kadıköyü'ndeki evimizden. Çok acıklı bir piyes radyo tiyatrosu'nda gece vakti niye ayaktayım niye dinlememe izin verilmiş çözemiyorum. Sadece sesler halen daha yankılanıyor. Sonra her cumartesi çocuk saati yaz ayları dışında hiçbirini kaçırmamışımdır.


O zamanın en sevdiğiniz radyo konuşmacısı kimdi?

- Bu isim belki bugün unutuldu usta bir radyo konuşmacısıydı Eşref Şefik, şöhreti büyüktü. Feridun Fazıl Tülbentçi daha başkaları İstanbul Radyosunun konuşmacılarıydı.


Radyoyu halen daha dinliyor musunuz?

- Radyo günümüze fazla ayak uyduramadı. Kalan kısmıda televizyona ve teyiplere taşındı. Eski tadı yok ne yalan söyleyeyim radyoyu dinlemeyi bıraktım, günümüze ayak uydurdum.






34 görüntüleme0 yorum
bottom of page